Marathon de Paris

Paris, Champs-Elysee, Louvre Müzesi, Eifel Tower ve Seine nehrinden geçen bir parkurda maraton koşmak… İşte, 2011 yılında Berlin’de koştuğum ilk maratonumun ardından yine böylesi  bir heyecan ile Fransa’dan vizemi alarak yollara düştüm.

13 Nisan’da Paris maraton fuarındaydım ve bu sene geçen sene yapamadığım şeyi yaparak bu kez fuarı adamakıllı gezdim ve her türlü bilgiyi edindim, fuarı gezdikçe işin ne kadar büyük bir tüketim çılgınlığına dönüşmekte olduğu duygusunu edindiysem de yine de bu benim kendime bir ultra trail için hydration pack almamı engelleyemedi. Bir çanta dolusu da power jel tabii ki.

Adım Adım grubundan Yüksel’in de benim kaldığım otele gelmesinden sonra yarış öncesi Paris cadelerinde dolaşıp güzel yemekler ve çay sohbetleri yaptık. Son makarna içeren akşam öğününden sonra 15 Nisan günü 3:48.24 altına inmek ve 3:40 gibi bir hedef ile koşuya başladım.

12031569

Paris maratonu yer ve parkur seçimi, organizasyon ve tüm detaylar açısından gerçekten dünyadaki ilk 5 maraton içinde olmak niteliğini fazlasıyla hakediyor. Yarış öncesi ve yarış süresinde ya da herhangi bir aşamada bir sorun yaşanmadı. Yollarda destek ve animasyonlar Berlin’den biraz daha zayıf gibi geldi bana ama belki de bu benim ikinci maratonum olmasının verdiği bir alışkanlıktan da kaynaklanmış olabilir diye düşündüm.

Run your race_normal

Yarış başladığında süper bir enerji ile ve 5 pace ile  yer yer 4.40 – 4.50 pacelerle ve kendimi frenleye frenleye koştum. Gerçekten o dakikalar muhteşemdi, korolar, destekler ve işte her adımda güzel Paris’in simgeleri bir bir ardımda kalıyor ve her adımda Paris’i biraz daha yudumluyorum.  Koşuyorum ve km’ler geride kalıyor 10 km’de bir jel yemeliyim diye düşünüyorum ama tadı midemi çok rahatsız ettiğinden gidebildiğim kadar jelsiz gitme fikri aniden ağır basınca bir yudum aldığım jeli atıp muz ve su içiyorum ardından ilk hedefim olan 21 km’yi en azından kendim için bir PB olan 1:45 ile geçiyorum, son derece rahatım ve hala kendimi frenliyorum 5 pace’i mi koruyorum. 25 km’lerden sonra Fransa’nın ünlü tünellerine girip çıkmaya başlıyoruz, çok çok uzunlar içleri soğuk ve zemin çok sert o yokuşlarda da pace’imi koruyorum ve ortalama 5.06 pace ile 25 i ve 30’u da geçiyorum. Umarım duvarı atlatırım diye düşünmekteyken bakıyorum ki 30’larda da süper enerjik durumdayım. Muz ve üzüm takviyesine devam ediyorum. Ancak, 35. Km’den sonra pilim bitmeye başlıyor ve yaptığım hatayı anlamaya başlıyorum. Bir de bu km’de yarışın başında kullandığım nefes açıcı bantım düşüyor acaba diyorum kendi kendime bu bantın düşmesi performansımı bu kadar etkilemiş olabilir mi? Duvara toslamak işte bu, önce 6:00 sonra 6:30 pacelerde bacağımı kaldıramaz oluyorum. Aslında nabzım 143’lerde ama gel gör ki bacaklar gitmemekte ısrarlı, geçen sene Berlinde son 2 km’de kendimce depar atmıştım ama bu sefer öyle bir güç bulamıyorum kendimde ve  sadece ve sadece finişi geçmek  reason d’aitre oluyor birden bire.

Ve yarışı nihayet bitiriyorum ama Berlin’den biraz daha zorca olan bu parkurda hemen hemen Berlin dereceme çok yakın bir derece ile 3:49:49 ile 2. Maratonumu bitiriyorum.

Bundan sonra yarış içi beslenmesi konusunda öğrenmem gereken dersler olduğu ve bu işi o anki duruma bırakmadan plan ve daha da çok deneme  yaparak hangi km’de ne yiyip içeceğimi belirlemem gerektiğini öğreniyorum.. Aslında bir şey daha öğreniyorum ve bu beni sanırım Paris maratonunda daha tecrübeli ve daha bilinçli kılıyor. O da aslında duvarla karşılaştığımı bile Berlin’deki ilk maratonumda anlamamış olmam.  30. Km’lerden sonra performans bitişi ve yavaşlamak başlı başına duvarla karşılaşıldığının bir göstergesi zaten.

Antrenmanları, hazırlanması, yolculuğu, Paris sokakları, cafeleri, maraton fuarı, breakfast run’ı ve ASICS’in hazırladığı FINISHER tişörtü ile aynı konseptte hazırladıkları son derece estetik FINISHER madalyası ile muhteşem bir maraton organizasyonunu daha anılarıma katmış olmaktan ve böyle güzel bir organizasyon içinde yer alabilmiş olan kişilerden biri olmaktan dolayı çok mutluyum. Bu sene hiç aklımda yokken kayıt sponsorluğu ile Paris Maratonu’na katılmama neden olan ASİCS’e ve bana her türlü lojistik desteği veren eşim ile kızıma çok teşekkürler.

Nom : AKALIN

Prénom : Haluk
Dossard : 19905
Catégorie : Veteran Homme 1
Classement réel : 11933ème
Classement officiel : 10293ème
Classement catégorie : 4297ème
Temps réel : 03:49:49
Temps officiel : 03:59:16
Temps au KM 5 : 00:25:50
Temps au KM 10 : 00:52:16
Temps au KM 15 : 01:17:24
Temps au KM 21.1 : 01:48:53
Temps au KM 25 : 02:09:03
Temps au KM 30 : 02:36:22
Temps au KM 35 : 03:05:12

 12227627

Bir Cevap Yazın

